Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości ma przyjemność zorganizować bezpłatne wydarzenie online "Cyberbullying & Serious Gaming: Best Practices & Solutions", we wtorek 29 września 2020 r. o godz. 16:00. Wydarzenie odbywa się w ramach europejskiego projektu "ACBC: Address Cyberbullying By Creating a Conscious Online Community", który jest finansowany w ramach programu Erasmus+, a jego partnerami są organizacje z Portugalii, Rumunii, Litwy, Holandii, Wielkiej Brytanii i Grecji. ACBC ma na celu aktywne zaangażowanie młodych ludzi w główny problem dzisiejszych zachowań w sieci, jakim jest przeciwdziałanie cyberprzemocy. W tym celu w ramach projektu zostaną opracowane trzy następujące produkty intelektualne:
- Projekt"Jak ustanowić regionalne partnerstwo w zakresie świadomości mediów internetowych".
- Serious Game, interaktywna platforma z filmami i animacjami angażująca młodych ludzi (grupa wiekowa 13-18 lat) w rozpoznawanie, rozumienie i zapobieganie cyberprzemocy oraz zastanowienie się nad swoją i innych obecnością w sieci i jej wpływem.
- Podręcznik użytkownika będzie zawierał szczegółowy opis gry i jej uzasadnienie, a także wskazówki dotyczące optymalnego wykorzystania wszystkich materiałów online i offline przez szerokie grono odbiorców.
W ten sposób projekt będzie promował zrozumienie cyberprzemocy i niemoralnej cyberprzemocy, jej konsekwencji i skutków dla ofiary i wszystkich osób zaangażowanych w sprawę, znaczenie poufności i ochrony danych osobowych oraz rozwój umiejętności medialnych młodych ludzi w zakresie korzystania z mediów i sieci społecznościowych. Umożliwi on również pracownikom i nauczycielom radzenie sobie z cyberprzemocą w nowoczesny, interaktywny i skuteczny sposób.
Cyberprzemoc dzisiaj!
Cyberprzemoc niestety szybko przekształca się w nową formę przemocy, z poważnymi konsekwencjami wychowawczymi i psychospołecznymi dla ofiary, ale także dla sprawcy, wymagającymi natychmiastowej i skoordynowanej reakcji. Projekt ACBC i wydarzenie online zorganizowane przez Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości odpowiadają na tę potrzebę, aby walczyć z pojawiającym się zjawiskiem cyberprzemocy.
Podczas wydarzenia online zostaną omówione i przeanalizowane inicjatywy i programy związane z eliminowaniem cyberprzemocy, które zostały wdrożone dla uczniów w wieku 13-18 lat, a także zaprezentowana Serious Game, opracowana w ramach drugiego produktu intelektualnego projektu. Gra Serious Game będzie dostępna już wkrótce, bezpłatnie dla uczniów, nauczycieli i rodziców, do pobrania w App Store oraz w Google Store na telefony komórkowe lub tablety.
Kto może wziąć udział:
- organizacje młodzieżowe, inicjatywy i programy młodzieżowe,
- władze lokalne i regionalne, agencje rozwoju regionalnego, regionalne/krajowe agencje/władze oświatowe, szkoły,
- organizacje społeczne,
- instytuty badawcze,
- specjaliści od cyberprzemocy,
- psychologowie,
- kluby sportowe,
- rady rodziców, stowarzyszenia rodziców,
- firmy oferujące produkty/usługi dla młodych ludzi.
Liczba miejsc jest ograniczona, dlatego pierwszeństwo będą miały osoby, które zarejestrują się najwcześniej. Wydarzenie odbędzie się w języku greckim.
Zarejestruj się za darmo: https: //us02web.zoom.us/meeting/register/tZwrd-2tpj0tHtIdILofNH0toJ-MRU2rcfgq
Strona wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/318034936172587/
Strona internetowa: http://www.acbc-project.eu/
Strona na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/ACBCproject/