Jak określić grupę docelową i wybrać odpowiednią platformę crowdfundingową dla swojego projektu?

Zamierzasz założyć własną firmę? A może masz już na nią pomysł? Zanim napiszesz udany biznesplan, musisz zidentyfikować grupę docelową i określić jej potrzeby, aby je zaspokoić i uczynić swój produkt lub usługę bardziej pożądanymi.

Jak zdefiniować grupę docelową?

Przede wszystkim należy przeanalizować następujące kwestie: podstawowe kryteria, zainteresowania, potrzeby i cele, zdolność do zapłaty. Podstawowymi kryteriami są płeć, wiek i położenie geograficzne. Powinieneś określić, czy Twoje towary lub usługi kupują mężczyźni czy kobiety, nastolatki czy dorośli. Geografia jest również ważna, ponieważ będzie miała wpływ na logistykę.

Zainteresowania są trudniejsze do zdefiniowania. Należy przeanalizować najczęściej pojawiające się słowa kluczowe w wyszukiwarkach i na portalach społecznościowych. Te ostatnie pokażą Ci listę osób, które są zainteresowane Twoimi towarami lub usługami. Serwisy społecznościowe pomogą Ci także znaleźć grupę docelową i lepiej poznać jej potrzeby. Społeczności te zapewnią Ci także w przyszłości ruch wysokiej jakości.

Następnym krokiem jest zbadanie celów i potrzeb, które chce zaspokoić Twoja grupa docelowa. Sprawdź, czy Twoja firma może jej w tym pomóc. Na tym etapie możesz jeszcze zmodyfikować swój projekt, aby odpowiadał potrzebom odbiorców docelowych.

Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, jakie dochody ma jego grupa docelowa. Ta wiedza będzie miała wpływ na cenę projektu. Na przykład, zamierzasz sprzedawać zegarki premium dla studentów. Nie ulega wątpliwości, że studenci nie będą mieli wystarczająco dużo pieniędzy, aby zapłacić za zegarki. W takim przypadku trzeba albo zmienić grupę docelową, albo ceny i produkty.

Jaką platformę crowdfundingową wybrać?

Gdy biznesplan jest już gotowy, trzeba poszukać inwestorów dla swojego projektu. Platformy crowdfundingowe są właściwym miejscem do tego typu poszukiwań. Zdecyduj, czy jesteś gotowy płacić odsetki za otrzymane pieniądze, czy szukasz udziałowców, czy chcesz tylko pozyskać środki na cele charytatywne. W zależności od tego, jaką decyzję podejmiesz, będziesz mógł znaleźć odpowiednią platformę. Kickstarter to największa platforma, która daje maksymalne szanse na zebranie potrzebnej kwoty pieniędzy. Wpisz w wyszukiwarkę najpopularniejsze platformy crowdfundingowe w Twoim kraju, a znajdziesz ich szeroki wybór. Bardziej efektywne jest korzystanie z kilku platform, ponieważ zwiększa to szanse na zebranie pieniędzy na działalność.

O serwisie

Dotacje unijne są ogromną szansą dla firm. Wiele projektów dzięki nim osiąga sukces. Na pomoc finansową mogą liczyć przedsiębiorstwa z różnych branż. Zobacz, jakie kroki podjąć, aby skorzystać z dofinansowania. Poznaj specyfikę dotacji unijnych i pomóż swojej firmie się rozwinąć!

Kontakt

kontakt@salamandra.com.pl

Galeria