ACBC | Położenie kresu cyberprzemocy

Wraz z rozpowszechnieniem się mediów cyfrowych, penetracją Internetu i technologii mobilnych, młodzi ludzie spędzają w sieci coraz więcej czasu. Sieci społecznościowe stały się integralną częścią ich życia, gdzie mogą rozmawiać ze swoimi przyjaciółmi i śledzić wszystko, co dzieje się w ich kręgach społecznych. Można powiedzieć, że media społecznościowe i Internet stały się dla nich czymś więcej niż tylko narzędziem, ale stały się przedłużeniem ich życia społecznego i tożsamości publicznej.

Jednakże, tak jak cenny może być Internet lub sieci społecznościowe dla ich socjalizacji, narażają ich one również na nowy rodzaj nękania. To nękanie w sieci nazywane jest cyberprzemocą i może przybierać różne formy, takie jak kpiny, obelgi, groźby, plotki, ploteczki, komentarze niezgodne z prawdą i inne. Niestety, cyberprzemoc może mieć postać kodu binarnego w jakimś centrum danych, ale jej żniwo jest bardzo dotkliwe dla zdrowia i samopoczucia młodych ludzi, którzy padają jej ofiarą.

ACBC był ambitnym projektem europejskim finansowanym w ramach programu Erasmus+, stworzonym w celu położenia kresu cyberprzemocy poprzez różne produkty projektu, nad którymi partnerzy pracowali bez wytchnienia. Ponieważ okres jego zakończenia zbliża się wielkimi krokami, przyjrzyjmy się bliżej projektowi ACBC i spuściźnie, jaką po sobie pozostawił.

Kilka słów o projekcie

Realizacja projektu ACBC rozpoczęła się w listopadzie 2018 roku, a jego finalizacja przypada na koniec kwietnia 2021 roku. Celem projektu było aktywne zaangażowanie młodzieży w nowoczesny sposób, aby prawdziwie zaangażować ją w temat zachowań w sieci w celu zapobiegania cyberprzemocy.

Konsorcjum projektu europejskiego składało się z 8 europejskich partnerów z różnych lokalizacji geograficznych w całej Europie:

  1. Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Harghita - koordynator, Rumunia
  2. Fundatia Centrul Educational Spektrum - partner, Rumunia
  3. Stichting Incubator - Partner, Holandia
  4. 8D Games - partner, Holandia
  5. Europejski Instytut Przedsiębiorczości Społecznej i Studiów nad Innowacjami (ESEISI) - partner, Litwa
  6. BRIDGING TO THE FUTURE LTD - Partner, Wielka Brytania
  7. C4G - Sieć Doradztwa i Szkoleń - Partner, Portugalia
  8. Instytut Rozwoju Przedsiębiorczości - iED - partner, Grecja

Ponieważ położenie kresu cyberprzemocy wymaga czegoś więcej niż tylko dobrych chęci, konsorcjum projektu przystąpiło do tworzenia konkretnych produktów, które będą miały wpływ na społeczeństwo jeszcze długo po wyłączeniu przełącznika ACBC.

Rezultaty projektu "Położyć kres cyberprzemocy

Aby zapoznać młodych ludzi ze zjawiskiem cyberprzemocy i podnieść świadomość na temat jego wpływu i konsekwencji, konsorcjum projektu stworzyło trzy produkty intelektualne wspierające tę sprawę.

  • Pierwszym produktem intelektualnym (IO1) był projekt Regionalnych Partnerstw - Blueprint. W istocie, ten projekt jest praktycznym przewodnikiem na temat "Jak ustanowić Regionalne Partnerstwa na rzecz Świadomości Mediów Online" z całą wiedzą zgromadzoną podczas realizacji projektu. Jest to pomocny przewodnik dla organizacji z regionów europejskich innych niż regiony uczestniczące w projekcie, które chcą utworzyć zintegrowaną regionalną sieć odpowiednich interesariuszy w celu zwiększenia świadomości mediów online.
  • Drugim i najważniejszym Intelektualnym Wynikiem (IO2) było opracowanie poważnej gry "ACBC" przez partnera projektu 8D Games. Jest to poważna gra dla młodych ludzi, której celem jest stworzenie świadomej społeczności online, aby położyć kres cyberprzemocy i zwiększyć świadomość online. Gra ta skupia się na młodych ludziach w wieku 13-18 lat i jest dostępna do pobrania dla użytkowników systemów iOS i Android.
  • Ostatnim Intelektualnym Produktem (IO3) jest stworzenie przewodnika użytkownika. Przewodnik ten jest instrukcją krok po kroku, jak szkoły i organizacje mogą wdrożyć poważną grę ACBC do swoich praktyk. Przewodnik ten pozwoli organizacjom zewnętrznym, które nie były zaangażowane w proces rozwoju ACBC, zrozumieć filozofię stojącą za tą poważną grą. Dodatkowo, przewodnik ten będzie zawierał specjalne sekcje informujące o koncepcji poważnej gry.

Podsumowanie

Ponieważ projekt ACBC zbliża się do końcowego etapu realizacji, iED pragnie wyrazić swoją wdzięczność wszystkim partnerom zaangażowanym w realizację tego projektu. Jako że wywieranie wpływu powinno być podstawą każdego projektu europejskiego, wierzymy, że projekt ACBC oraz gra poważna o tym samym tytule będą nadal wywierać wpływ w nadchodzących latach. Gra ACBC będzie nadal dostępna do pobrania i mamy nadzieję, że przyczyni się ona do ostatecznego położenia kresu cyberprzemocy.

Dowiedz się więcej na: http://changethegame.pl

O serwisie

Dotacje unijne są ogromną szansą dla firm. Wiele projektów dzięki nim osiąga sukces. Na pomoc finansową mogą liczyć przedsiębiorstwa z różnych branż. Zobacz, jakie kroki podjąć, aby skorzystać z dofinansowania. Poznaj specyfikę dotacji unijnych i pomóż swojej firmie się rozwinąć!

Kontakt

kontakt@salamandra.com.pl

Galeria