CMS lub umiejętności zarządzania karierą są bardzo ważne w dzisiejszych czasach. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na zbudowanie błyskotliwej kariery z wieloma perspektywami, czy też chcesz mieć pewność, że będziesz miał stałą i bezpieczną pozycję w firmie, będziesz chciał posiadać pewne umiejętności, które będą w stanie pomóc Ci się uczyć i rozwijać.
Są to umiejętności zarządzania karierą i badania pokażą Ci, że jest ich całe mnóstwo. Jedna osoba nie może nabyć każdego z nich. Dlatego to, co będziesz chciał zrobić, to stworzyć listę tych, które są dla ciebie najważniejsze.
W oparciu o zawód, który będziesz chciał wykonywać i rodzaj kariery, którą chcesz zbudować, będziesz musiał dążyć do różnych umiejętności. Istnieje jednak kilka umiejętności, które są uważane za najważniejsze ze wszystkich i są to ogólne rodzaje umiejętności, które każdy musi mieć.
W tym artykule postaramy się przedstawić Ci tę listę, jak również mały opis, który pomoże Ci rozpocząć zarządzanie swoją karierą.
Umiejętności komunikacyjne
Łatwe do zrozumienia umiejętności komunikacyjne są niezbędne dla każdego. Każdy skuteczny lider musi być w stanie równie dobrze komunikować się z pracownikami, pracodawcami i klientami. Oprócz liderów, również pracownicy muszą posiadać doskonałe umiejętności komunikacyjne. Istotne jest, aby przekazywać swoje pomysły, swoją pracę i wyniki swoich projektów w sposób, który będzie zrozumiały i będzie promował to, co robisz.
Umiejętności organizacyjne
Nikt nie potrafi pracować w bałaganie. Jeśli Twoja praca wymaga pracy z innymi ludźmi, jak większość miejsc pracy, nie chciałbyś musieć znaleźć drogę przez stosy niezorganizowanych plików i papierkowej roboty, prawda?
Ty potrzebujesz organizować twój pracę w sposobie który będzie łatwy dla ciebie i jakaś twój współpracowników rozumieć i używać jeżeli potrzeba.
Umiejętność planowania
Każdy chce wiedzieć, co przyszłość trzyma dla nich i ich pracy. Nikt jednak nie jest w stanie przewidzieć przyszłości. To, co możesz zrobić, to zaplanować ją. Planowanie jest zawsze doskonałym sposobem na wykorzystanie swoich zasobów do planowania zadań, planowania działań krótko- i długoterminowych oraz rozpoczęcia wdrażania strategii, które będą miały pozytywny wpływ na Twoją pracę.
Umiejętność planowania może pomóc Ci zidentyfikować ryzyko, potrzeby, ustalić priorytety dla przyszłych zadań, a nawet przewidzieć kilka krótkich liczb na podstawie Twoich działań. Wszystko to jest ważne dla kariery zawodowej.
Umiejętności interpersonalne
Ten zestaw umiejętności jest ważniejszy, gdy masz do czynienia z ludźmi spoza środowiska pracy, ale wciąż związanymi z Twoją pracą. Takimi osobami są na przykład klienci lub potencjalni współpracownicy.
Musisz być w stanie zbudować dobre i integralne relacje z ludźmi, którzy mogą pośrednio lub bezpośrednio wpłynąć na Twoją pracę i karierę. Różnica pomiędzy umiejętnościami interpersonalnymi a umiejętnościami komunikacyjnymi polega na poziomie świadomości.
Umiejętności komunikacyjne koncentrują się na przekazywaniu pomysłów i koncepcji dotyczących Twojej działalności. Umiejętności interpersonalne oznaczają poznawanie ludzi na poziomie zawodowym, jak i półosobowym. Musisz ich zrozumieć, aby móc z nimi pracować!
Można powiedzieć, że są to najważniejsze umiejętności w zarządzaniu karierą. Są to umiejętności, które będziesz musiał opanować bez względu na to, czym się zajmujesz. W zależności od kariery, którą chcesz rozwijać, zidentyfikuj i naucz się więcej umiejętności, które pomogą Ci iść naprzód.
Możesz sprawdzić europejskie projekty, takie jak projekt Career Skills, który dostarczy Ci kilku całkiem dobrze skonstruowanych przewodników, jak zbudować swoją karierę i utrzymać ją!