Jak rozwinąć umiejętność rozwiązywania problemów?

Jaki był ostatni problem w pracy?

  • Problem z pracownikiem?
  • Trudny klient?
  • Brak płatności?
  • Niewłaściwe zarządzanie przez sprzedawcę?

Problemy są nieuniknione. Pytanie brzmi - jak je rozwiązywać?

Zgodnie z definicją MIT, "rozwiązywanie problemów to proces identyfikowania problemu, opracowywania możliwych rozwiązań i podejmowania odpowiednich działań".

Rozwiązywanie problemów jest ważną umiejętnością dla każdego profesjonalisty, zwłaszcza jeśli jesteś przedsiębiorcą, menedżerem lub członkiem zespołu kierowniczego w organizacji.

Czy to w życiu, czy w miejscu pracy, umiejętność rozwiązywania problemów pomaga utrzymać otoczenie pod kontrolą, jednocześnie odkrywając nowe możliwości. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozwinąć umiejętność rozwiązywania problemów.

6 kroków do rozwinięcia umiejętności rozwiązywania problemów

Żadna firma nie jest odporna na problemy. Jeśli zajmujesz stanowisko kierownicze, będziesz poświęcać wiele czasu na identyfikowanie i rozwiązywanie problemów.

Posiadanie nastawienie na rozwiązywanie problemów to umiejętność, która pomoże Ci w dłuższej perspektywie. Oto jak można rozwinąć umiejętność rozwiązywania problemów.

1. Przyjmij problem do wiadomości

Słowo "problem" ma negatywny wpływ na nasze umysły.

Kiedy ktoś mówi "jest problem", mózg zaczyna bardziej koncentrować się na problemie i tłumi myślenie o wymyślaniu rozwiązań. Gdy przyjmiemy problem i uznamy go za nieodłączny element życia i pracy, będziemy mieć bardziej otwarte spojrzenie na niego. Pomoże to bardziej skupić się na rozwiązaniu problemu, zamiast się nad nim zastanawiać.

Oto szybka rada: Codziennie rano wstawaj z łóżka, spodziewając się, że w pracy napotkasz problemy. w pracy. Gdy Twój umysł jest przygotowany na spotkanie z problemem, lepiej poradzisz sobie z jego rozwiązaniem. rozwiązywać problemy.

2. Skup się na rozwiązaniu

Możesz spędzać czas na obsesyjnym zastanawianiu się, co poszło nie tak, lub można skupić się na wymyślaniu rozwiązań. Wybór należy do Ciebie.

Zamiast koncentrować się na problemie, przyjmij podejście skoncentrowane na rozwiązaniach. Kluczowe zasady tego podejścia opierają się na dwóch prostych ideach:

Oto klasyczny klasyczny przykład tego, jak Honda pozbyła się tego, co jej nie służyło i a skoncentrowała się na tym, co się sprawdziło, kiedy weszła na amerykański rynek motocyklowy.

Jak podaje HBR: "W 1958 roku amerykański rynek motocyklowy był zdominowany przez solidnych graczy, takich jak Harley Davidson, a motocykl Hondy nie był w stanie z nim konkurować.

W tym samym Jednocześnie Honda odkryła, że jej mniejsze motocykle, które były używane głównie przez pracowników używane przez pracowników do załatwiania spraw w mieście, zyskiwały popularność wśród młodych nabywców, którzy pragnęli niedrogiego, wygodnego i niezależnego transportu.

Wkrótce Honda zdała sobie z tego sprawę i zmieniła swoją strategię. Zamiast produkować motocykle giganty, zaczęła skupiać się na sprzedaży motocykli małych. W ten sposób Honda, która nie była jeszcze obecna na rynku amerykańskim, w 1959 roku zdobyła 63% rynku".

3. Wymyśl wszystkie możliwe rozwiązania

Zacznij od wypisania wszystkich rozwiązań, jakie przychodzą Ci do głowy. W razie potrzeby, w razie potrzeby przeprowadźcie burzę mózgów z zespołem, aby wymyślić wszystkie możliwe rozwiązania.

Załóżmy powiedzmy, że ostatnie badanie przeprowadzone wśród pracowników wykazało, że pracownicy są niezadowoleni z komunikacji w kierownictwie. To już jest problem.

Jakie mogą być możliwe rozwiązania?

Kiedy sporządzisz listę wszystkich możliwych rozwiązań, będziesz w lepszej sytuacji, aby ocenić opcji i zmierzyć skuteczność.

Dobrym pomysłem jest dobrym pomysłem jest użycie narzędzi do tworzenia map myśli, aby zwizualizować wszystkie możliwe rozwiązania, rozważyć ich wady i zalety, a następnie podjąć bardziej świadomą decyzję.

4. Przeanalizuj pierwotną przyczynę

Aby Aby wykształcić pozytywny sposób myślenia, należy bardziej skupić się na rozwiązaniu. Aby to zrobić, przeanalizuj podstawową przyczynę problemu.

Technika 5 WhySakichi Toyody, początkowo stosowana wToyocie, jest fantastycznym narzędziem do analizy pierwotnej przyczyny. Filozofia tej techniki jest prosta. Za każdym razem, gdy pojawia się problem, należy pięć razy zadać pytanie "Dlaczego". Pomaga to opracować środek zaradczy dla problemu. Następnie należy postępować zgodnie z nim, aż problem zostanie rozwiązany i przestanie się powtarzać.

Ta Technika ta sprawdza się, gdy problem jest prosty lub umiarkowany. W przypadku bardziej krytycznych problemów bardziej krytycznych bardziej odpowiednie mogą być inne techniki, takie jak analiza przyczyn i skutków lub analiza trybów i skutków mogą być bardziej odpowiednie.

5. Przyjmij nową perspektywę

Postrzegaj swoje problemy jako okazje do rozwoju.

Jeśli jakaś sprawa zbytnio Cię nurtuje, cofnij się o krok i spróbuj spojrzeć na nią z nowej perspektywy. Sesje burzy mózgów z innymi osobami również pomagają spojrzeć z nowej perspektywy na sprawy, które w przeciwnym razie mogłyby umknąć Twojej uwadze.

Kiedy postrzegasz problem ze świeżej perspektywy, widzisz w nim szansę na rozwój i wymyślenia nowego rozwiązania.

6. Wdrażaj rozwiązania i monitoruj je

Po zidentyfikowaniu problemu i wymyśleniu wszystkich możliwych rozwiązań należy zebrać wszystkie informacje w jednym miejscu. Im więcej informacji posiadasz, tym większe są szanse na pozytywny wynik. Teraz należy przeanalizować wszystkie opcje, wybrać tę najlepiej dopasowaną do sytuacji i wyznaczyć wymierne cele.

Wreszcie nadszedł czas na wdrożenie rozwiązania. Jeśli więc problemem było przekroczenie budżetu na koszty ogólne, zmierz i monitoruj, czy nowe rozwiązanie pozwoliło je zmniejszyć. Jeśli nie, należy ponownie przyjrzeć się rozwiązaniu i zaproponować rozwiązanie alternatywne.

A Myślenie w kategoriach rozwiązywania problemów jest atutem każdej organizacji. To coś więcej niż tylko umiejętność. umiejętność.

Osoba z nastawieniem na rozwiązywanie problemów postrzega problem jako okazję do rozwoju i jest zmotywowana do szukania rozwiązań, koncentrując się w ten sposób na rozwoju i osiąganiu pozytywnych wyników. ___________________________________________________________________________

Adela Belin jest content marketerką i blogerką w Writers Per Hour. Jej pasją jest dzielenie się historiami z nadzieją, że uda jej się zmienić życie ludzi i przyczynić się do ich rozwoju osobistego i zawodowego. Można ją znaleźć na Twitterze i LinkedIn.

O serwisie

Dotacje unijne są ogromną szansą dla firm. Wiele projektów dzięki nim osiąga sukces. Na pomoc finansową mogą liczyć przedsiębiorstwa z różnych branż. Zobacz, jakie kroki podjąć, aby skorzystać z dofinansowania. Poznaj specyfikę dotacji unijnych i pomóż swojej firmie się rozwinąć!

Kontakt

kontakt@salamandra.com.pl

Galeria