Przewodnik jak zarządzać reputacją marki w sieci dzięki transformacji cyfrowej

Z każdym obrotem Ziemi wokół Słońca, ludzie rozwijają swoje życie i bycie w każdym pojedynczym aspekcie. Jeśli mówimy o Public Relations i social media standings, utrzymanie reputacji online było ograniczone tylko do wysokiej klasy celebrytów lub ludzi biznesu, ale teraz ze stopniowym upływem czasu i drastyczną zmianą w technologii i korzystania z mediów społecznościowych, stało się istotne dla każdego pojedynczego podmiotu gospodarczego i osoby, aby utrzymać pozytywną reputację w mediach społecznościowych.

Z około 70-75% nabywców rozpoczynających swoją podróż klienta poprzez wyszukiwanie w google, wyróżnianie się jako godne zaufania i niezawodne bez bezpośredniej komunikacji i tylko w oparciu o umiejętności prezentacji jest niezwykle trudne.

Przy rosnącej konkurencji i wielu podobnych produktach już obecnych na rynku, stworzenie reputacji od podstaw jest dla Ciebie wyzwaniem. Strategowanie i planowanie drogi do sukcesu może pomóc Ci w pokonaniu trudności, które możesz napotkać jako właściciel firmy i pomóc Ci utrzymać reputację Twojej marki.

Aby uniknąć takich problemów, przedstawiamy przewodnik po zarządzaniu reputacją online Twojej marki za pomocą transformacji cyfrowej.

Najpierw zrozummy, czym jest zarządzanie reputacją online

ORM to wieloelementowa koncepcja, której celem jest stworzenie silnej i pozytywnej obecności w Internecie. Pomaga stymulować rewolucję mentalną w umyśle kupującego i zmienia jego perspektywę na temat Twojej marki, pomagając Ci przekształcić lead w udaną sprzedaż.

Stałe monitorowanie reputacji marki, przyjmowanie wszelkich brudów rzucanych na markę i próba przewidywania problemów, które mogą zaszkodzić reputacji podmiotu gospodarczego na rynku, to właśnie to, co składa się na zarządzanie reputacją online.

Jak zarządzać reputacją online swojej marki?

Dobrze ułożony plan, który jest zgodny z wielkością firmy, jej lokalizacją, orientacją, zasobami i innymi elementami, które pomagają ustabilizować i zamanifestować skuteczny ORM, jest największym kluczem do posiadania pozytywnej reputacji online. Oto 5 kluczowych zestawów zasad, które pomogą Ci osiągnąć to samo.

1. Sformułuj strategię ORM

Choć brzmi to jak coś oczywistego, wiele firm tego nie robi. Powoduje to brak kupujących online, a tym samym spadek wykresów zysków. Strategia ta składa się w zasadzie z 3 elementów,

Wyznaczcel dotyczący tego, jak dobrze chcesz, aby Twoja reputacja online była dobra. Powinieneś wiedzieć o ograniczeniach swojej firmy i jak dobrze możesz utrzymać tę reputację przez długi okres czasu.

Zdefiniuj granice , ponieważ przesadzanie z czymś nie jest dobre dla wizerunku Twojej marki. Wychodząc silny i zdecydowany, aby zrobić nazwę dla siebie może dźgnąć cię prosto w twarz. Zdefiniuj granice, aby mieć stały wzrost.

Ustaw priorytety dla zadań, które chcesz wykonać w pierwszej kolejności, które są wymagane przez swoją najwyższą uwagę dla dobra biznesu i utrzymania reputacji online.

2. Zarządzanie kryzysem

Nieprzewidziane okoliczności są częścią i nieodłączną częścią historii biznesu. Jeśli nie stało się to dzisiaj lub w przeszłości, nie oznacza to, że masz być laidback i nonszalancki o tym. Spróbujmy być bardziej konkretni w tej kwestii,

Miej świadomość rynku, głównie w zakresie nowych przepisów i zmian legislacyjnych, które mogą utrudnić funkcjonowanie Twoich norm i produktów. Po niewielkiej zmianie w przepisach, Twój inwentarz może stać się materiałem złomowym, więc bądź świadomy.

Znając swoją publiczność, mając dokładną wiedzę na temat swojego rynku docelowego i głównych demograficznych konsumentów jest niezbędna. To pomoże Ci ocenić zmiany w trendach i zainteresowaniach tych samych.

3. Dominacja SERP

Mam udane ramy pracy biznesowej bez zorganizowanego podejścia SEO, powiedział nikt nigdy. Jest to konieczność dla każdej firmy, aby mieć własną stronę internetową do zarządzania swoją reputację marki online. Jeśli nie masz jeszcze strony internetowej, musisz stworzyć bloga, który sprawi, że ludzie będą świadomi Twojej marki. Możesz użyć słów kluczowych i badań na tematy, które mogą zwiększyć uwagę na swoim blogu lub stronie internetowej. Twoje markowe słowa kluczowe są magicznymi narzędziami, których potrzebujesz, aby zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. Słowa kluczowe o największym wpływie mogą przekształcić Twoją witrynę biznesową w udaną i sławną.

Różne witryny z raportami pozycji organicznych pomagają dokładnie określić najlepsze możliwe słowa kluczowe dla utrzymania marki. Dzięki temu można tworzyć treści przyjazne SEO.

4. Zrób przegląd

Ocenianie własnej marki jest trudnym zadaniem, ponieważ element osobistego uprzedzenia pojawia się pomiędzy twoim poczuciem osądu. Recenzje wykonują tę samą pracę dla Ciebie bez uprzedzeń, a opinia klienta jest w większości przypadków szczera i serdeczna. Mogą być one pozytywne i negatywne, ale każda z nich liczy się jako ważna część przyszłego rozwoju.

Pozytywna recenzja pomaga zwiększyć zaufanie wszystkich osób związanych z firmą. Negatywne recenzje, jeśli podjęte słusznie, działają jako sugestie na temat tego, co robisz źle i jak można zmienić te błędy.

Możesz monitorować te recenzje w google, platformy mediów społecznościowych i innych witryn recenzenckich.

5. Tworzenie treści, które uzupełniają Twoją markę

Branding jest tak samo ważny jak punkty wymienione powyżej. Wiadomość, którą chcesz dostarczyć i ton, w którym Twoja treść mówi i łączy się z publicznością jest bardzo ważne. Od opisu produktu po odpowiedź na recenzję klienta - słowa, których używasz, stanowią fundament reputacji Twojej marki.

Twoja strategia ORM nie powiedzie się, jeśli komunikacja pisemna nie przyciągnie uwagi docelowych odbiorców. Budowanie marki nie zależy wyłącznie od estetyki wizualnej i przykuwających uwagę plakatów, które promują Twoją markę, ale także od podpisu, tagline'u i treści, które dostarczasz, mają ogromne znaczenie.

Wnioski

W powyższym artykule zrozumieliśmy, jak ważne jest zarządzanie reputacją online Twojej marki dzięki cyfrowej transformacji. Konkurencja rośnie z dnia na dzień, a posiadanie obecności w sieci i wyróżnienie się jest dość trudne.

Zarządzanie ORM i tworzenie interfejsu, który sprawia, że Twoja marka wygląda na przyjazną dla rynku docelowego, ma wysoki priorytet. Recenzje dostarczone przez odbiorców odgrywają ważną rolę, jak również, ponieważ pomagają one poszerzyć swoją perspektywę jako właściciel firmy.

Ta strategia może pomóc Ci zwiększyć swój zasięg rynkowy, zarówno online jak i offline, ponieważ posiadanie dobrej reputacji pomaga rozprzestrzeniać informacje i pozytywne afirmacje na temat Twojej marki od jednej osoby do drugiej, ponieważ będą one mówić o Tobie i Twojej marce regularnie.

O serwisie

Dotacje unijne są ogromną szansą dla firm. Wiele projektów dzięki nim osiąga sukces. Na pomoc finansową mogą liczyć przedsiębiorstwa z różnych branż. Zobacz, jakie kroki podjąć, aby skorzystać z dofinansowania. Poznaj specyfikę dotacji unijnych i pomóż swojej firmie się rozwinąć!

Kontakt

kontakt@salamandra.com.pl

Galeria